care ceai este mai sănătos și în funcție de ce?

lectură de 1 minut

Ceaiul alb și ceaiul verde sunt mai puțin procesate decât ceaiul negru, fiind de preferat. Ceaiul alb este preparat din frunzele tinere și muguri, fiind astfel din cauza perișorilor alb-argintii de pe mugurii imaturi. Ceaiul verde este preparat din frunze mai mature, însă toate cele menționate provin din aceeași plantă perenă, Camellia sinensis. Dar care ceai este mai sănătos?

care ceai este mai sănătos și în funție de ce?

Când afirmăm că ceva este mai sănătos, trebuie să știm în raport cu ce. Așadar, s-a luat ca referință ceaiul alb în raport cu ceaiul verde, ceaiuri produse din aceeași plantă, Camellia sinensis.

Răspunsul pare să depindă de adaosul de lămâie. Dacă bei ceai fără lămâie, ceaiul verde este de preferat ceaiului alb, dar dacă preferi să adaugi lămâie, este mai bine să îți prepari un ceai alb.

totul este despre putea antioxidantă

Ceaiul alb are o putere antioxidantă de 4.02 mmol/l Fe²+, însă dacă adaugi lămâie îi crești puterea antioxidantă de aproape (atenție!) patru ori, adică la 15.20 mmol/l Fe²+. Însă ceaiului verde, cu o putere antioxidantă de 5.73 mmol/l Fe²+, dacă i se adaugă lămâie îi crește puterea antioxidantă la doar 6.39 mmol/l Fe²+.

care pare a fi explicația?

Explicația este următoarea: ceaiul alb conține mai mulți nutrienți fitochimici, dar aceștia nu sunt eliberați decât pe un animit nivel al pH-ului.

ce știm despre potențialul de prevenire al cancerului?

Din perspectiva potențialului de prevenire a cancerului, ambele ceaiuri protejează  în vitro împotriva deteriorării ADN-ului din cauza PhIP – una dintre aminele heterociclice cele mai frecvente din carnea prajită care au un efect extrem de puternic de tip estrogen, alimentând creșterea celulelor cancerului la sân aproape la fel de masiv ca estrogenul pur.

ceaiul alb s-a dovedit mai eficient

Ceaiul alb s-a dovedit, însă, mai eficient, blocând până la sută la sută deterioararea ADN-ului, prin comparație cu ceaiul verde, care nu a reușit să blocheze decât în proporție de 50% (la aceeași concentrație). Activitatea anti-mutagenă a ceaiului alb prin comparatie cu cel verde a fost obținută după o infuzie de un minut. Pentru majoritatea ceaiurilor testate, infuzia prelungită dincolo de intervalul de un minut nu a generat efecte suplimentare.

În ceea ce privește însă activitatea antioxidantă, cel mai bine este să nu infuzezi la cald deloc ceaiul, ci să-l macerezi la rece, dar despre asta am scris mai multe aici.

referințe

Milimoli pe litru (mmol / l) – Unele teste medicale arata rezultatele în milimoli pe litru (mmol / l). Un mol este o cantitate de substanță care conține un număr mare (6 urmat de 23 de zerouri) de molecule sau atomi. Un millimol este o mie de molecule. Un litru măsoară volumul fluidului.

Autor: Healthwise Staff. Medical Review: Anne C. Poinier, MD – Internal Medicine & Adam Husney, MD – Family Medicine & Martin J. Gabica, MD – Family Medicine & Thomas M. Bailey, MD, CCFP – Family Medicine

Ng TP, Feng L, Niti M, Kua EH, Yap KB. Tea consumption and cognitive impairment and decline in older Chinese adults. Am J Clin Nutr. 2008 Jul;88(1):224-31.

Santana-Rios G, Orner GA, Amantana A, Provost C, Wu SY, Dashwood RH. Potent antimutagenic activity of white tea in comparison with green tea in the Salmonella assay. Mutat Res. 2001 Aug 22;495(1-2):61-74.

Kumar M, Sharma VL, Sehgal A, Jain M. Protective effects of green and white tea against benzo(a)pyrene induced oxidative stress and DNA damage in murine model. Nutr Cancer. 2012;64(2):300-6.

Knekt P, Steineck G, Järvinen R, Hakulinen T, Aromaa A. Intake of fried meat and risk of cancer: a follow-up study in Finland. Int J Cancer. 1994 Dec 15;59(6):756-60.  

Holland RD, Gehring T, Taylor J, Lake BG, Gooderham NJ, Turesky RJ. Formation of a mutagenic heterocyclic aromatic amine from creatinine in urine of meat eaters and vegetarians. Chem Res Toxicol. 2005 Mar;18(3):579-90.  

Steck SE, Gaudet MM, Eng SM, Britton JA, Teitelbaum SL, Neugut AI, Santella RM, Gammon MD. Cooked meat and risk of breast cancer–lifetime versus recent dietary intake. Epidemiology. 2007 May;18(3):373-82. 

Rohrmann S, Lukas Jung SU, Linseisen J, Pfau W. Dietary intake of meat and meat-derived heterocyclic aromatic amines and their correlation with DNA adducts in female breast tissue. Mutagenesis. 2009 Mar;24(2):127-32. 

DeBruin LS, Martos PA, Josephy PD. Detection of PhIP (2-amino-1-methyl-6-phenylimidazo[4,5-b]pyridine) in the milk of healthy women. Chem Res Toxicol. 2001 Nov;14(11):1523-8.   

Frandsen H. Biomonitoring of urinary metabolites of 2-amino-1-methyl-6-phenylimidazo[4,5-b]pyridine (PhIP) following human consumption of cooked chicken. Food Chem Toxicol. 2008 Sep;46(9):3200-5.

notă

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Scopul acestui blog este să furnizeze informații utile de ordin general în legătură cu subiectul tratat. Esensis.ro nu își propune sub nicio formă să substituie sfatul medicului sau al altor profesioniști medicali, dat în funcție de afecțiunile de care suferă cititorul, de simptomele sau grijile sale. Dacă cititorul are nevoie de asistență medicală personală, legată de sănătate, de dietă, de exercițiile fizice sau de altă natură, el ar trebui să consulte un medic competent și/sau alți profesioniști medicali calificați. Autorul nu își asumă nicio responsabilitate pentru efectele negative pe care le poate resimți cititorul ca rezultat direct ori indirect al aplicării sugestiilor din acest site sau al aplicării programelor recomandate aici.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>