phone+40 371 401 755
menuesensis.ro
compare_arrows0

Cum indulcim ceaiul

Zaharul poate neutraliza anumite beneficii ale bauturilor, in timp ce unii indulcitori artificiali precum aspartamul sau zaharina pot chiar inrautatii starea de sanatate.

In aceste conditii apare intrebarea: exista indulcitori care sunt sanatosi?

Singurii indulcitorii din categoria sanatosi par sa fie melasa neagra si zaharul de curmale. Alti indulcitori naturali, cum ar fi mierea, zaharul din trestie mai putin procesat si siropurile de artar, de agave si de orez brun, nu au o valoare nutritionala foarte mare.

Zaharul din curmale este un aliment integral, nefiind altceva decat curmale uscate si macinate pana la stadiul de pulbere. Alti indulcitori integrali sunt pasta de curmale si cea de prune, care pot fi preparate inclusiv in casa. Aceste optiuni sunt excelente pentru alimentele coapte, dar in ceea ce priveste bauturile, melasa are un gust prea puternic, iar indulcitorii din alimente integrale nu se dizolva in totalitate.

Exista insa un produs, eritritolul, care este absorbit de organism, neavand efectul laxativ al xilitolului.

Eritritolul se gaseste in mod natural in pere si in struguri, dar la nivel industrial este produs din drojdie. El nu genereaza carii dentare si nu pare sa fie asociat cu fibromialgia, nasterea inainte de termen, durerile de cap, hipertensiunea, afectiunile creierului sau dezechilibrele trombocitelor, la fel ca ceilalti indulcitori saraci in calorii. Mai mult eritritolul pare sa aiba proprietati antioxidante.

Mai multe despre indulcitori puteti citi accesand blogul esensis.