frumusețea e mai mult decât riduri. alege ceaiul verde

lectură de 2 minute

Unele alimente par a proteja împotriva dezvoltarii ridurilor pielii, în timp ce altele le pot agrava. Cum se întamplă asta? Haideți să aflăm în articolul de azi: „frumusețea e mai mult decât riduri”.

Pielea este cel mai mare organ din corp. La un om matur cu talie mijlocie, pielea are o suprafață cuprinsă între 1,5 – 1,8 m². Este și cel mai vulnerabil organ din corp, expus atât la efectele oxidante ale radiațiilor UV de la soare, cât și la efectele oxidante ale oxigenului din aer.

Și stresul pe termen lung poate afecta. De-a lungul anilor, pielea devine mai subțire, mai ușor deteriorată, își pierde volumul, elasticitatea și așa apar ridurile. Ce putem face în privința asta? Cum putem opri acest proces? Poate alimentația face diferența?

trei lucruri contribuie la îmbătrânirea pielii

Ei bine, trei lucruri contribuie la îmbătrânirea pielii: stresul oxidativ indus de efectele soarelui, inflamația și ischemia – un deficit local de sânge datorat diminuarii de sânge arterial în țesuturile afectate.

frumusețea e mai mult decât riduri cu antioxindanți

Pentru a preveni stresul oxidativ se recomandă consumul de antioxidanți! În condiții de oxidare, mulți antioxidanți ai pielii suferă o epuizare și trebuie înlocuiți continuu pentru a amâna deteriorarea altfel inevitabilă care ar duce la îmbătrânirea pielii. Se pare că un stil de viață bazat pe alimente vegetale integrale ar putea ajuta.

Dar inflamația și ischemia cărei cauze credeți că se datorează? Grasimile saturate produc inflamații și colesterolul conduce la ischemie, iar acestea ar putea fi asociate cu efecte adverse asupra pielii noastre.

Un aport ridicat de leguminoase boabe (fasole, mazăre galbenă, năut, linte, soia), cât și un aport moderat de ulei de măsline pare să fie protector împotriva ridurilor pielii, în timp ce un aport mare de produse de origine animală pare să aibă un efect advers.

La rândul lor, prunele și merele protejează bine pielea, dar ce putem spune despre ceai?

Un studiu recent a descoperit că nutrienții fitochimici ai ceaiului verde au fost capabili să protejeze pielea împotriva radiaților UV dăunătoare și să ajute la îmbunătățirea calității pielii. După câteva luni de la consumul de ceai verde, s-a înregistrat o reducere a rugozității pielii cu 16% și o reducere a subțierii cu 25%, precum și o îmbunătățire a elasticității și hidratării pielii.

ceaiul verde din magazinul nostru online

În magazinul nostru găsiți diverse sortimente de ceai verde, clasic sau aromatizat natural cu fructe și flori. Mai găsiți și Matcha care este produs tot din ceai verde. Mai multe despre Matcha, am scris aici.

Mulțumim pentru timpul acordat citirii acestui articol. Vă asigurăm că articolele noastre sunt atent documentate, au la baza studii și sunt preluate de pe platforme de cercetare atent selecționate. Referințtele le găsiți întotdeauna în nota de subsol. Prin distribuirea lor, ne ajutați atât pe noi, cât și pe alte persoane dornice să afle noutăți legate de această temă.

 referințe

Purba MB, Kouris-Blazos A, Wattanapenpaiboon N, Lukito W, Rothenberg EM, Steen BC, Wahlqvist ML. Skin wrinkling: can food make a difference? J Am Coll Nutr. 2001 Feb;20(1):71-80.

Seddon JM, Egan KM, Zhang Y, Gelles EJ, Glynn RJ, Tucker CA, Gragoudas ES. Evaluation of skin microtopography as a measure of ultraviolet exposure. Invest Ophthalmol Vis Sci. 1992 May;33(6):1903-8.

Heinrich U, Moore CE, De Spirt S, Tronnier H, Stahl W. Green tea polyphenols provide photoprotection, increase microcirculation, and modulate skin properties of women. J Nutr. 2011 Jun;141(6):1202-8.

notă

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Scopul acestui blog este să furnizeze informații utile de ordin general în legătură cu subiectul tratat. Esensis.ro nu își propune sub nicio formă să substituie sfatul medicului sau al altor profesioniști medicali, dat în funcție de afecțiunile de care suferă cititorul, de simptomele sau grijile sale. Dacă cititorul are nevoie de asistență medicală personală, legată de sănătate, de dietă, de exercițiile fizice sau de altă natură, el ar trebui să consulte un medic competent și/sau alți profesioniști medicali calificați. Autorul nu își asumă nicio responsabilitate pentru efectele negative pe care le poate resimți cititorul ca rezultat direct ori indirect al aplicării sugestiilor din acest site sau al aplicării programelor recomandate aici.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>