cafeaua și colesterolul. cât de mult ne poate afecta?

lectură de 2 minute

Cafeaua și colesterolul; care este legătura dintre cele două și cât de mult ne poate afecta, aflăm într-o lectură de 2 minute. De fapt, ce este colesterolul?

ce este colesterolul?

Colesterolul este o componentă vitală a celulelor noastre, motiv pentru care corpul nostru produce tot ceea ce avem nevoie. O mare parte din colesterol este sintetizat de către ficat. Ceea ce este în exces se depozitează în organism, pe pereții vaselor de sânge. Cu timpul, duce la apariția diferitelor tipuri de afecțiuni.

Potrivit lui William C. Roberts, redactor-șef al Jurnalului American de Cardiologie, singurul factor de risc critic pentru acumularea plăcii aterosclerotice este colesterolul, în special colesterolul LDL.

ce afecțiuni pot apărea și care ar putea fi factorii de risc?

Problemele încep odată cu formarea plăcii de aterom. Astea înseamnă acumulări de colesterol LDL situate la nivelul intimei (partea internă a vasului de sânge). Cu timpul, aceste plăci atrag tot mai multe leucocite și particule de lipide, grăsimi care îngustează vasele de sânge. Rezultatul duce la calcifierea vaselor de sânge și pierderea elasticității. Ceea ce urmează este micșorarea aportul de sânge în țesuturi și boli cardiovasculare și diabet de tip 2.

cum reducem nivelul colesterolului LDL?

Pentru a reduce drastic nivelul colesterolului LDL, se pare că trebuie să reducem drastic aportul de grăsimi trans, care provin din alimente procesate și în mod natural din carne și brânzeturi.

cafeaua și colesterolul: ce se intâmplă dacă avem colesterolul mărit și consumăm cafea?

Pentru cei care nu consumă cafea la filtru, cum ar fi cea preparată la ibric, presă franceză, espresso sau chiar cafea turcească, cantitatea colesterolului din cafeaua prăjită mediu poate fi de două ori mai mare în comparație cu cea prăjită mai bine.

De ce? Se pare că unii dintre compușii care favorizează creșterea colesterolului sunt distruși prin prăjire. Așadar, în acest caz ar fi indicat fie să consumați o cafea mai bine prăjită, fie să utilizați un filtru de hârtie și să eliminați 95% din grăsimile cafelei, indiferent de tipul de prăjire, așa cum am menționat anterior.

pro și contra ale cafelei mai bine prăjite vs. cafeaua prăjită mediu

prăjitorie de cafea

S-a demonstrat faptul că în cazul cafelei mai bine prăjite pot fi distruși până la  90% din acizii clorogeni. Aceștia reprezintă fitonutrienții antiinflamatori, antioxidanți despre care se pretinde că ar aduce beneficii cafelei. În acest caz, cafeaua prăjită mediu ar fi mai bună.

Pe de altă parte, printr-o prăjire mai intensă se pot anihila până la 99,8% din pesticidele cafelei cultivate în mod convențional. Și mai mult de 90% dintr-un contaminant fungic numit ocratoxină, care este o toxină renală puternică ce se găsește într-o gamă largă de ingrediente alimentare care pot mucegăi.

ce se întâmplă cu produsele hidrocarbonate policiclice?

Dar atunci, ce se întâmplă cu produsele hidrocarbonate policiclice care sunt „suspectate de a fi cancerigene” și care dăunează ADNului? Se pare că sortimentele de cafea mai bine prăjite pot avea de până la patru ori mai multe hidrocarburi policiclice decât cele prăjite mediu. Astfel, se pledează pentru controlul condițiilor de prăjire pentru a reduce acești compuși de ardere.

poate favoriza cafeaua pierderea în greutate?

Un studiu a conchis următoarele: „cafeaua prăjită mai bine este mai eficientă în reducerea greutății corporale decât cafeaua prăjită mediu”. Subiecții studiului au fost aleși aleatoriu și timp de o lună de zile li s-a dat să consume zilnic fie două căni de cafea prăjită mai bine, fie două căni de cafea prăjită mediu, toată cafeaua aparținând aceluiași lot de cafea verde, boabe.

În cazul subiecților cu greutate normală nu a părut să aibă vreo importanță tipul cafelei, nu li s-a modificat semnificativ greutatea pe parcursul lunii. Însă subiecții supraponderali ai studiului au pierdut în greutate mai mult de un kilogram pe săptămână doar consumând un alt tip de cafea.

cafeaua și colesterolul: cum influențează cafeaua creșterea nivelului de zahăr din sânge?

Se cunoaște încă din 2015 că până și o singură ceașcă de cafea poate afecta răspunsul zahărului din sânge. S-a comparat nivelul zahărului din sânge după două ore de la consumul unei cești de cafea conținând cam două lingurițe de zahăr într-o ceașcă de cafea, comparativ cu nivelul din aceeași cantitate de zahăr într-un pahar cu apă.

de ce să nu adăugăm zahăr în cafea?

Ceea ce nu se știe este dacă această creștere a zahărului din sânge este de fapt semnificativă clinic. La urma urmei, consumul de cafea nu pare să crească riscul de diabet. Atunci când s-a comparat cafeaua prăjită mediu cu cea prăjită mai bine chiar înainte de a o îndulci, nu părea să existe nicio diferență. Poate că mesajul este, de fapt, acela de a nu adăuga zahăr în cafea, indiferent de tipul de prăjire al acesteia.

cafea de specialitate în magazinul nostru

Mulțumindu-vă că ne-ați citit articolul „Cafeaua și colesterolul”, nu ne râmâne decât să vă invităm în magazinul nostru online. Aici veți găsiți cafea de specialitate 100% arabica, crescută cu grijă într-o zonă precis delimitată geografic, atent culeasă, procesată, selecționată și proaspăt prajită, în loturi mici, specific originii și metodei de procesare.

referițe

Kotyczka C, Boettler U, Lang R, et al. Dark roast coffee is more effective than light roast coffee in reducing body weight, and in restoring red blood cell vitamin E and glutathione concentrations in healthy volunteers. Mol Nutr Food Res. 2011;55(10):1582-6.

Robertson TM, Clifford MN, Penson S, Chope G, Robertson MD. A single serving of caffeinated coffee impairs postprandial glucose metabolism in overweight men. Br J Nutr. 2015;114(8):1218-25.

Rakvaag E, Dragsted LO. Acute effects of light and dark roasted coffee on glucose tolerance: a randomized, controlled crossover trial in healthy volunteers. Eur J Nutr. 2016;55(7):2221-30.

Jimenez A, Adisa A, Woodham C, Saleh M. Determination of polycyclic aromatic hydrocarbons in roasted coffee. J Environ Sci Health B. 2014;49(11):828-35.

alte referințe

Mekonen S, Ambelu A, Spanoghe P. Effect of Household Coffee Processing on Pesticide Residues as a Means of Ensuring Consumers’ Safety. J Agric Food Chem. 2015;63(38):8568-73.

Kazerouni N, Sinha P, Che-Han H Analysis of 200 food items for benzo[a]pyrene and estimation of its intake in an epidemiologic study Food Chem Toxicol. 2001 May;39(5):423-36.

Romani S, Pinnavaia GG, Dalla rosa M. Influence of roasting levels on ochratoxin a content in coffee. J Agric Food Chem. 2003;51(17):5168-71.
Dibaise JK. A randomized, double-blind comparison of two different coffee-roasting processes on development of heartburn and dyspepsia in coffee-sensitive individuals. Dig Dis Sci. 2003;48(4):652-6.

Zhang C, Linforth R, Fisk ID. Cafestol extraction yield from different coffee brew mechanisms. Food Research International. 2012; 49(1):27-31.
Ludwig IA, Mena P, Calani L, et al. Variations in caffeine and chlorogenic acid contents of coffees: what are we drinking?. Food Funct. 2014;5(8):1718-26.

Nordestgaard AT, Thomsen M, Nordestgaard BG. Coffee intake and risk of obesity, metabolic syndrome and type 2 diabetes: a Mendelian randomization study. Int J Epidemiol. 2015;44(2):551-65.

Kruijf N, Schouten T, Van der Stegen GHD. Rapid determination of benzo[a]pyrene in roasted coffee and coffee brew by high-performance liquid chromatography with fluorescence detection. J Agric Food Chem. 1987;35:545–549.

notă

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Scopul acestui blog este să furnizeze informații utile de ordin general în legătură cu subiectul tratat. Esensis.ro nu își propune sub nicio formă să substituie sfatul medicului sau al altor profesioniști medicali, dat în funcție de afecțiunile de care suferă cititorul, de simptomele sau grijile sale. Dacă cititorul are nevoie de asistență medicală personală, legată de sănătate, de dietă, de exercițiile fizice sau de altă natură, el ar trebui să consulte un medic competent și/sau alți profesioniști medicali calificați. Autorul nu își asumă nicio responsabilitate pentru efectele negative pe care le poate resimți cititorul ca rezultat direct ori indirect al aplicării sugestiilor din acest site sau al aplicării programelor recomandate aici.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>